Home / Gezi - Seyahat / Gaziantep’te Gezilmesi Görülmesi Gereken 10 Yer

Gaziantep’te Gezilmesi Görülmesi Gereken 10 Yer

Herkese merhabalar, 2 günlük Gaziantep turumuzda edindiğimiz tecrübeye göre, Gaziantep’te nerelere gidilmeli, neler yenmeli, meşhur yemekleri neler, nerede kalınır, araba kiralanmalı mı gibi konularda size vereceğim tavsiyelerle bu yazının küçük bir gezi rehberi olmasını ümit ediyorum.

2-3 günlük bir boşluğumuz olduğunda ben ve benim gibi iki obur arkadaşım güzel bir yemek gezisi planladık, hedefimiz tabiki Gaziantep oldu. Küçük birer çanta hazırlayıp, sabah ilk uçakla yola çıktık. Hazırladığınız çantada biraz boşluk bırakmanız iyi olacaktır zira dönüşte alacağınız baklava, fıstık, baharat, bakır gibi hediyelik şeyler için yeriniz olsun. Gaziantep havalimanı küçük, şirin bir havalimanı, aynı bizim eğitim aldığımız Selçuk Havaalanı büyüklüğünde.

Gitmeden önce araba kiralama hakkında düşündük, Gaziantep’e gitmiş arkadaşlarımızdan fikir aldık, zaten kız arkadaşım da daha önce oraya gittiği için, araba kiralamanın gereksiz olacağını söyledi. Gerçektende gidilip görülmesi gereken yerlerin çoğu birbirine yakın, en fazla 3-4 km uzaklık civarlarında değişebiliyor, çok yorulduğumuzda da taksiyi tercih ettik. Taksi ücretleri de gayet normal düzeyde. Ancak havalimanından taksi 55 Tl civarlarında yazıyormuş, sorduk öyle söylediler, o yüzden Havaş daha mantıklı.

Planlamayı yaparken çoğunlukla Foursquare’i kullandım, oraya gittiğimizde de yaptığım listeyi Foursquare’den takip ederek gideceğimiz yerleri gps’le bulduk. Buyrun bu yaptığım listenin linki;

Foursquare Gaziantep Gezi Listesi

İlk tatmamız gereken şeyin fıstıklı katmer olduğunu düşündük, özellikle kahvaltıya yakışan bir tatlı. Bu yüzden önce katmerciye gitmeyi düşündük ama sonradan sadece katmer yemek yerine, yine internette araştırıp bulduğum şirin bir pastaneye gitmeye karar verdik. Bu sayede serpme kahvaltı yapıp, hem yöresel tatları keşfedip hem de katmeri yiyebiliriz diye düşündüm. İyiki de öyle yapmışız. Bu arada Havaş’la giderseniz bu pastanenin hemen arka sokağında inmiş oluyorsunuz, geziye başlamak için de harika.

1- ORKİDE PASTANESİ

2 kişilik serpme kahvaltı ve yanında fıstıklı katmerimizi söylerken nasıl mutlu olduğumuzu görebiliyorsunuz 🙂 Pastane cadde üzerinde, aşağıda da tam yerini paylaştım görebilirsiniz.

İşte o tadına doyulmaz muhteşem fıstıklı katmer.. (25 TL)

Kahvaltıda en çok ilgimi çeken şey nohut oldu, çünkü ben hayatımda böyle güzel nohut yemedim. Yani abartmadan söylüyorum, nohut aslında bildiğiniz nohut değil 🙂 yani en azından benim için öyle, hatta nohut dürüm de meşhurmuş, bu nohutu tatmadan önce nohut dürümmü olurmuş demiştim ama yanılmışım, bu kadar harika bir tada sahip nohuttan herşey olur. Kahvaltıda ayrıca nohut köftesi de vardı, sol üst taraftaki, onun da tadı çok güzeldi. Mutlaka yemeniz lazım. Kahvaltıda çok beğendiğim bir diğer şey çilek reçeliydi, gerçekten çok doğal olduğunu tadına baktığınızda anlıyorsunuz, harikaydı.

2- ZİNCİRLİ BEDESTEN ÇARŞISI

Orkide pastanesinden sonra, çarşılara doğru yol aldık. Zincirli Bedesten Çarşısı’na gittik, yürüyerek 2 km. 1781 yılında kurulan bu çarşı Darendeli Hüseyin Paşa tarafından yaptırılmış. O günden günümüze kadar yapısını korumayı başarmış çarşılardan bir tanesi. Zaten Gaziantep UNESCO’ya göre dünyanın en yaşlı şehri, o yüzden etrafta gördüğünüz birçok yapı zaten tarihi. Bu çarşıda hediyelik eşyalardan, baharatlara, sedef işlemelerinden, çeşit çeşit kumaşlara, yemenicilik adı verilen deriden üretilen ayakkabılardan, kurutulmuş sebzeler ve antep fıstığına kadar birçok şeyi bulabilirsiniz.

3- BAKIRCILAR ÇARŞISI

Bakırcılar çarşısı da zaten Bedesten Çarşısı’nın hemen aşağısında, çok yakınlar. Cadde üzerinden Eskici Çarşısı’ndan içeri girdiğinizde karşınıza çıkacak. Burası da tarihi çarşılardan bir tanesi, içerde birçok bakır ustasının nasıl işlemeler yaptığını izleyebilir, beğendiğiniz birçok bakır işlemelerinden alabilirsiniz.  Bu kadar emek verilmiş olmasına rağmen fiyatları çok uygun. Örnek olarak ben bakır kahve fincan takımı aldım, fiyatı 20 TL. Hediyelik olarak da düşünülebilir, gerçekten çok güzeller.

4- TAHMİS KAHVESİ

Bundan sonraki durağımız menengiç kahvesini içmek için gideceğimiz Tahmis Kahvesi. Burasıda hemen caddenin devamında, çok yakın. Hemen karşısında bahçeli açık alanı var. Biz ilk gittiğimizde direk oraya girdik, aşağıda videoda da görebilirsiniz. Sonradan asıl kapalı olan yerini gördük, ama tercihiniz hava güzelse tabiki bahçe olsun. Siparişleri almaya gelen arkadaşa her defasında tahmis kahve istiyoruz demem ve sürekli düzeltilmemle menengiç kahvesi istediğimi belirttim. Kahve hastası olan birisi olarak bu kahve çeşidine de bayıldım, ayrıca içinde kafein de yok. Tadını anlatmam çok zor, hafif tatlımsı bir kahve çeşidi, acı bekliyordum ama değil. Yanınıza da orda heryerden alabilirsiniz, şuanda bu yazıyı yazarken de antep fıstığı eşliğinde içiyoruz.

5- Efendioğlu Gıda

Artık biraz alışveriş yapma zamanı geldi ve bizde yine internetteki tavsiyelere göre en iyi markete doğru yürüdük. Orası da hemen yakınımızdaydı zaten. Bu dükkanda Gaziantep’in en doğal, en güzel baharatlarından , nar ekşisine, antep fıstığına kadar herşeyi bulabilirsiniz. Ben pul biber ve antep fıstığı aldım, özellikle antep fıstığının tadı muhteşem. Dükkan sahibi ve sanıyorum oğlu da çok ilgili ve kibar insanlardı.

5- TÜTÜN HANI

Bundan sonraki durağımız Tütün hanı, bir de nargilesinin ve çayının tadına bakalım Gaziantep’in. Bu han da yine tarihi bir yer, 1790 civarlarında yapılmış, hanın avlusundaki yörük çadırının altında oturulup çay kahve ve nargile içilebiliyor. Nargilesi İstanbul nargilesine pek benzemiyor, tütünü biraz ağır, ben çok sevmedim.

6- İMAM ÇAĞDAŞ

Sıra geldi en önemli kısımlardan birine, akşam yemeği. İlk düşündüğümüz, gitmek istediğimiz yer Halil Usta’ydı, çünkü Gaziantep’e gitmiş birçok arkadaşımız et konusunda orayı tavsiye etti, İmam Çağdaş’ın ise tatlılarını, ancak Halil Usta’nın saat 16.00’dan sonra kapattığını bilmediğimiz için boşuna gitmiş olduk, taksiyle gittik biraz uzakta, neyse sonrasında İmam Çağdaş’ta yemeye karar verdik, İmam Çağdaş Tütün Hanının veya Bakırcılar Çarşısının hemen yukarısında. İlk olarak bahsetmek istediğim şey Alinazik kebabı. Ben hayatım boyunca böyle güzel bir et yememiştim, gerçekten anlatması çok zor, o tadı almadan asla bilemezsiniz, bayıldım. Harikaydı, mükemmeldi. Gaziantep’te yediğim en güzel şeydi. Zaten fazla şey çekemedim, direk yeme kısmına dalmışız 🙂

Siparişimizi karışık olarak verdik ama tüm et çeşitleri arasında en çok sevdiğim Alinazik kebabı oldu. Lahmacunu pek sevmedim, daha doğrusu İmam Çağdaş’ınkini sevmedim, iki üç saat öncesinde sokaktan aldığımız lahmacunun tadı mükemmeldi, şimdiye kadar lahmacun yememişim dedim, İmam Çağdaş’ta yediğimiz yakınından bile geçemezdi. Lahmacun ve Alinazik kebabının yanında cevizli salata, ezme ve tas içinde ayran vardı. Ardından patlıcanlı kebap ve karışık kebaplar geldi, patlıcanın tadı da harikaydı. Alinzik kebabı dışında diğer etler pek yumuşak değildi, ama lezzetliydi. 3 kişi için servis edilen bu paketin ücreti 110 TL.

Kebapları yedikten sonra, o muazzam tatlılar için 10 dakikalık dinlenme molası verdik 🙂 Şimdi gelelim tatlı kısmına, yemekten çok tatlı hastası olan biri için unutulmaz anlardan bir tanesini orada yaşadım diyebilirim. Baklava ve fıstık sarma o güne kadar yediklerim arasında en iyi olanı, Karaköy Güllüoğlu’nun da abonelerinden biri olarak söylüyorum bunu, ona göre mukayese edin. Baklava çıtır çıtır, şerbeti az, tadı fıstığından alıyorsunuz. Isırdığınızda bir anda kendimi fıstık şölenindeymiş gibi hissettim, resmen gözlerimi kapattım ve bir hayali yaşadım 🙂

fıstık şöleni

7- AKŞAM SİMİT

Bir günümüz bu şekilde geçtikten sonra, kalmak için Hampton Hilton’a gittik, bence başarılı değildi. Size tavsiyem başka bir oteli tercih etmeniz. Odaları biraz küçük ve havasızdı. Ona da tripadvisor’dan bakabilirsiniz.

Sabah uyanır uyanmaz Akşam Simit’in yolunu tuttuk, oraya gitmemizin sebebi yaptıkları mükemmel Simit Katmer. Bu önceki gün yediğimiz fıstıklı katmerin tadına yakın, ama onun daha çıtır ve simit şeklinde olanı. İnstagramda görüp öyle keşfettim bu mekanı ve simiti. Simit çok sıcak,yanında soğuk sütle servis ediliyor, leziz bir ikili.

akşam simit gaziantep akşam simit gaziantep simit katmer

8- Zeugma Mozaik MüzesiBu kadar çok güzel şey yedikten sonra şimdi sıra geldi gezmeye. Zeugma Mozaik Müzesini bugüne bıraktık çünkü öğle yemeği için gideceğimiz adres olan Halil Usta hemen bu müzenin arkasında bulunuyor. Bu güzel müze 2011 yılında açılmış, harika bir ambiyansa ve sergiye sahip. İçerde birçok teknolojik sistem kurulu, tarihi yapı taşlarını dokunmatik ekranlarda elinizle birleştirebiliyor, projeksiyonlarla eksik parçaları olan mozaik taşlar görsel olarak tamamlanmış, fonda çalan hoş ezgiler size tarihi bir rüyadaymış gibi bir gezi imkanı sağlıyor. Bir de dünyaca tanına Çingene Kızı mozaiği de özel bir bölümde, karanlık bir ortamda sergilenmiş. Mutlaka gidip görmenizi tavsiye ederim, müze kart geçerli. Aşağıda paylaştığım videoda neredeyse her eseri çektim, izleyebilirsiniz.

zeugma mozaik müzesi

gaziantep

9- Kebapçı Halil Usta

Sıra geldi, Gaziantep’in en güzel kebapçısı Halil Usta’ya. Övgüleri sonuna kadar hakaden bir yer. Yine her et çeşidinden karışık şekilde servis istedik, simit kebabı, adana, kıyma(bunu da yeni öğrendim, alinazik kebabın içinde olan et kıyma diye geçiyor, bu da yoğurtsuz ve patlıcansız sade haline verilen ad), küşleme, kuzu şiş hepsi birbirinden güzel ve yumuşacıktı. Simit kebabına bayıldım, ayrıca kıyması da efsaneydi, etlerin hepsi İmam Çağdaş’takinden daha yumuşaktı. Fiyat yine aynı civarlardaydı. İmam Çağdaş’ın Ali Naziği, Halil Usta’nın ise kıyması, simit kebabı ve küşlemesi harika. Et yemek için mutlaka Halil Usta, tatlı için İmam Çağdaş, ama İmam Çağdaş’ın Ali Nazik’ini de mutlaka tadın.

kebapçı halil usta gaziantep

10- Sakıp Usta Künefe

Son durağımız Sakıp Usta Künefe olduğu için oraya doğru yola çıktık. Ama oraya varmadan hemen önce Sakıp Usta’nın Beyran – Paça – Kebap restoranını gördük, hemen künefecinin yakınında. Biz de beyran çorbasını içmeden dönmeyelim dedik. İçinde bolca et var, tadını beğendim ama sarımsağını ve acısını çok buldum, belkide midemiz artık yorulduğu için çorbadan çok keyif aldığım söylenemez, ama Osman baya sevdi 🙂 Fiyatı 14 TL.

Hemen sonrasında Sakıp Usta Künefe’ye geçiyoruz. Yediğim en iyi künefe. İncecik, az yağlı, şerbeti ne fazla ne az tam kıvamında, harika bir tatlıydı. Söylediğimiz fıstıklı-kaymaklı künefe, peynirlisini tatmadık. Künefe de sütle birlikte servis ediliyor, birbirlerine çok iyi uyum sağlıyorlar. Mutlaka yemenizi tavsiye ederim. Bahadır burma kadayıf söyledi ama pek beğenmedi, fazla pişirilmiş. Toplam 60 Tl ödedik.

sakıp usta künefe gaziantep

Evet, 2 günde yaptıklarımızın genel olarak yemek olduğunu biliyorum 🙂 Çok harika, leziz iki gün geçirdik, siz de eğer böyle bir yemek planı düşünüyorsanız benim planı takip edebilirsiniz. Ek olarak söyleyeceğim, baklava konusunda Koçak Baklava’nın da çok iyi olduğunu söylediler, vaktimiz kalmadığı için gidemedik. Ayrıca katmer için Orkide Pastanesi yerine Katmerci Zekeriya Usta’yı tercih edebilirsiniz, yani eğer sadece katmer yemek istiyorsanız. Sorularınız, yorumlarınızı aşağıda yazabilir yada bana email atabilirsiniz.