Home / Gezi - Seyahat / Eğitim Başladı

Eğitim Başladı

Birkaç gündür yazmaya vakit bulamadım, daha doğrusu yazmak için derslerin ilerlemesini ve buraya yavaş yavaş alışmak için bekliyordum ama dayanamadım. Güzel bir uçuştan sonra İzmir Adnan Menderes havalimanından Selçuk’a trenle yaklaşık bir 45 dakika da ulaştık. Yanımda beraber eğitim alacağım, süreçte tanıştığım çok değerli bir arkadaşım da vardı. İkimizde aslında nasıl bir ortama gittiğimizi çok merak ediyorduk.

Eğitim yerimin İzmir olduğunu öğrenince aslında sevinmiştim.. Evet, ailemden ve kız arkadaşımdan uzakta olucaktım ama İstanbul’dan gerçekten çok bunalmıştım. Ayrıca İzmir’e daha önce bir iki haftalığına gelmiş biri olmama rağmen, bu şehri gerçekten çok seviyorum. Havası, insanı, doğal güzellikleri, denizi.. Kısaca herşeyiyle bu şehri gerçekten çok seviyorum.

İndiğinizde buranın çok sakin, huzurlu bir ilçe olduğunu hissedebiliyorsunuz zaten. Etraftaki ağaçlar, havanın güzelliği zaten hemen yüzünüzün gülmesine neden oluyor. Tren garından çıktıktan sonra kalacağımız otelin nerede olduğunu birkaç kişiye sorduk, ardından otele doğru yola koyulduk. Yol üstünde fotoğraflardan da görebileceğiniz gibi çok güzel çay bahçeleri, kıraathaneler ve kafeler var ve fiyatları oldukça uygun.

Etrafta birçok turist de var, henüz gitmeye zaman bulamadığımız “Efes” birçok turistin uğrak noktası. Şimdilik uzaktan gördüğümüz bu antik kente en kısa sürede filo olarak mutlaka ziyarete gideceğiz. İlçenin meydanı yine antik kentten kalan tarihi yapılarla süslü.. Özellikle su kemerleri bu ilçenin sembolleri..Bu tarihi su kemerlerinin üstünde leylekler için hazırlanmış yuvalar dikkatimi çekti. Daha sonradan öğrendimki Selçuk Belediyesi ve Ege Üniversitesi’nin çalışmalarıyla leylekler için güvenli yuvalar yapılmış. Çünkü leylekler geldikleri zaman yuvaları genelde bacalara veya elektrik tellerine yakın yerlere yapıyorlarmış. Leyleklerin uğrak yeri olan bu ilçede onların güvenliği için düşünülmüş çok iyi bir çalışma. Şimdilik 7 tane olan bu platformlar zaman geçtikçe yenileneceklermiş.

Yaklaşık 10 dakika sonra otelimize vardık. Odalarımıza yerleştik ve filo arkadaşlarımızla selamlaştık. Zaten birçoğuyla daha önceden tanıştığımız için hepsiyle kaynaşmak zor olmadı.

Eşyalarımızı bıraktıktan sonra etrafı biraz gezdik, yeni gelen dostlarımızla buluştuk ve ardından otelimize geri döndük. Ertesi günün sabahı, bizim için gönderilmiş bir servisle okulumuza doğru yola çıktık. Okulumuz kaldığımız otele arabayla yaklaşık 10 dakika uzaklıkta. Okulumuza vardığımızda biraz heyecanlandım, özellikle uçakları ve pisti gördükten sonra bu heyecanım ikiye katlandı diyebilirim. Oryantasyon günlerinde genel olarak tüm okulu gezdik, uçaklara baktık. Uçaklarımız Cessna 172 ve yaşları da çok genç. Şimdilik birkaç fotoğraf çektim ama uçuşlar başlayınca mutlaka gopro’yla güzel videolar çekmeyi planlıyorum.

Şimdilik okul ve eğitim hakkında bu kadar bilgi veriyorum,  daha yeni yeni birşeyleri tam anlamıyla öğrenmeye başladığım için konular hakkında bu aralar yazmayı düşünmüyorum açıkcası. Dersler çok zevkli, hocalarımız çok tecrübeliler, onlardan her anlamda bilgi almaya çalışıyoruz. Özellikle bazı derslerde hocalarımıza soru sormaktan derslerin uzadığı oluyor 🙂 Birçoğu zamanında askeri pilotluk yapmış, birçoğu da birçok firmada yolcu uçağı pilotuymuş. Hepsinden öğreneceğimiz çok şey var.

Ben derslere devam ederken kız arkadaşım beni ziyarete geldi, bu sayede biraz etrafı gezme imkanım da oldu diyebilirim. İlk hedefimiz tabiki Şirince oldu. Bizim gittiğimiz gün pazardı dolayısıyla büyük bir kalabalıkla karşılaştık. Özellikle arabayla gidenler için büyük bir eziyet olabilir çünkü park yeri bulmak gerçekten çok zor. İzmir’den oraya birçok toplu taşıma aracılığıyla gitmeniz mümkün. Selçuk’tan da yaklaşık 7-8 km, dolmuşlarla gidebiliyorsunuz.

Şirince dağların arasında kalmış çok ama çok güzel bir köy.. Oraya gider gitmez doğanın güzelliğini, temiz havasını ve çok şirin evlerini farkediyorsunuz. Biz gider gitmez ikimizde obur olduğumuz için hemen güzel bir restorantta yemeğimizi yedik, yanında Şirince’nin meşhur şaraplarından içtik.. Ardından gezmeye başladık. Kıyamet alametlerinin olduğu zamanlar hatırlarsınız bu köye birşey olmayacak diye bir söylentiyle turist akınına uğramıştı, o zamandan sonra burası turistik açıdan çok popüler bir hale geldi. Köyün içine küçük pazarlar kurulmuş, hediyelikler, şarap dükkanları, dondurmacılar..

Size ilk tavsiyem öncelikle kiliseye çıkmanız, kilisede ve tarihi mahsende biraz gezdikten sonra zaten yorulmuş olucaksınız 🙂 Hemen aşağıya yürümeye başlayın, aşağıda Çınaraltı Çay Bahçesi’ni göreceksiniz, ilk durağınız mutlaka burası olsun..

Kumda yapılan tarihi sakızlı türk kahvesini mutlaka denemelisiniz. Kahveyi seven birisi olarak bence harikaydı..

Bu güzel kahveyi içtikten sonra biraz daha gezmeye devam edin.. Çünkü ardından yine yiyecek içecek birşeyler önermeye başlayacağım 🙂 Şarapları mutlaka tatmalısınız, zaten siz istemesenizde sizin önünüze sırf tadmanız için esnaf koyacaktır. Meyveli şarapları güzel olduğu için birçoğunu denedik. Benim tavsiye ettiklerim böğürtlenli ve karadutlu.. Bu ikisi gerçekten harika lezzete sahip. Tanesi 20 TL, fiyatlar bu civarlarda, markaya göre değişiyor. Bu arada aileme güzel bir sürpriz olsun diye bir tane kargolamak istedik ancak sadece 6’lı kutu haliyle gönderilebildiği için o şekilde almam gerekti.

Şarapları zaten deneyip kendi damağınıza göre seçeceksiniz o yüzden bu konuyu da fazla uzatmadan diğer bir yeme-içme aktivitesine geçiyorum 🙂 Aşağıda pazarın girişinde birkaç tane dondurmacı var ve çikolatalı dondurmaları çok güzel. Ama asıl güzel olanı kavun içinde hazırlanan, aşağıda fotoğrafı görebilirsiniz.. Mutlaka deneyin..

Şimdilik yoğun tempodan dolayı yazma fırsatı bulamıyorum, o yüzden beni mazur görün..